tisdag 26 april 2011

Varm choklad

Efter min sockerfria vecka har jag inte haft någon större lust att äta något med mycket socker i. Jag trodde aldrig att en vecka skulle påverka mig så och jag lärde mig mycket. Choklad är nyttigt lärde jag mig - vilken kanske inte precis är en nyhet men ett bra argument tycker jag. Argument för att äta choklad alltså :)

Ikväll längade jag efter choklad och gjorde mig då en kopp med varm choklad med relativt lite socker. Chokladsmak får man en rejäl dos av. Jag lärde mig också att fett motverkar sötsuget så denna kopp ska deffinitivt toppas med rejält mycket vispad grädde!




3 msk kakao
1½ - 2 msk farinsocker
3 dl mjölk


Vispa ihop i kastrull, hetta upp under vispning tills det nästan kokar.
Häll upp i en stor kopp och toppa med mycket vispad grädde.




¨¨ ¨¨ ¨¨

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar